Koe no Katachi (Recenze)

17. června 2017 v 20:27 | Suki-chan

Anglický název: The Shape of Silent Voice
Rok vydání: 2016
Délka: 130 min
Žánr: Drama, Romantika, Škola

Shoya Ishida na základní škole šikanoval neslyšící spolužačku Shoko Nishimiyu. Vše, co dělal Shoko se mu však vrátilo - jeho přátelé ho začali šikanovat a zvěsti o tom, jaký byl, se táhly s ním i na střední školu. Stal se osamělým, lidé kolem něho začali mít velká X přes obličej, a ještě předtím, než chtěl spáchat sebevraždu, se rozhodnul naučit znakovou řeč, aby se mohl omluvit Nishimiye. Co se však stane, když ze sebevraždy sejde a začne se s Shoko scházet?

Přijde mi až smutné, jak se dnešní japonské animované filmy, které se dostanou nejvíce na oči, tváří jako šíleně psychologické a jsou více či méně těžké na pochopení. Kimi no nawa. je typickým příkladem toho, že pokud se sejdou zvláštní okolnosti a člověk nedává pozor, nemusí to pochopit. V Koe no Katachi jde však o lidské pochody a mechanismy, které vám nikdo nevysvětlí a tak i při sebevětším zíráním do obrazovky nemusíte vlastně vůbec pobírat o co jde.
Musím se zklamáním přiznat, že jsem čekala trochu něco jiného. Možná více romance, ale po dokoukání jednoduše pochopíte, že to nejde. Postavy občas mluvily tak, že se to dá v reálném životě těžko představit. Nejvíce mě štvala postava, která zde vystupovala minimálně - Kawai. Matka Shoko byla kapitola sama pro sebe, ale s trochu přimhouřeným okem se dá pochopit snad vše, co se zde odehraje. Nejvíce jsem fandila malé sestře Shoko, protože byla snad nejvíce pochopitelná a myslím, že trpěla vším, co se kolem ní dělo.
Kresba byla velmi pěkná, hudba příjemná, že hlavní hrdinka měla takovou řeč, jakou měla, byl také plusový bodík.
Poslední větičku věnuji konci - pokud máte pocit, že konec Kimi no Nawa. je nedokončený, nemastný neslaný, tak u tohohle čekejte něco podobného.