Koe no Katachi (Recenze)

17. června 2017 v 20:27 | Suki-chan

One Punch Man (Recenze)

11. června 2017 v 13:23 | Suki-chan
Anglický název: One Punch Man
Rok vydání: 2015
Žánr: Akční, Komedie, Démoni

Saitama se na první pohled zdá jako obyčejný mladík, který šetří, kde se dá a zbožňuje slevy. Je to však superhrdina s nadlidskou silou, kterou si vybudoval pečlivý tréninkem, při kterém přišel o vlasy a díky které dokáže každého svého soupeře porazit jediným úderem. Je tedy značně unuděný, protože není schopný nalézt silného protivníka, který by jeho rány vydržel. Zároveň však o jeho hrdinských činech nikdo neví, protože není zaregistrovaný v Asociaci hrdinů. Když se mu ještě k tomu připlete do cesty kyborg Genos, který touží stát se jeho učedníkem a získat stejnou sílu, jako má on, kolotoč zábavy a akce může začít!

Vzhledem k tomu, že Sakamoto na mě působil jako zvláštní věc, docela jsem se bála šáhnout po tomto dílku, které vzniklo podobným způsobem, ačkoliv před Sakamotem. Námět zněl také téměř stejně, jenom místo "COOL týpka" nastoupil "super silný plešoun".
Co se postav týče, začnu tím, že mě neuvěřitelně mrzelo, že Saitama nemá vlasy, ačkoliv s nimi vypadal fakt dobře. Naštěstí tuto malou nedokonalost vynahradil Genos, který se sice párkrát rozpadl na součástky, ale pořád byl neuvěřitelný bišík (páni, tohle slovo jsem dlooouho nepoužila). Věřím tomu, že by mě zaujala i víc postava Bouře (v japonštině Senritsu no Tatsumaki), nicméně jsme se k ní dostali až téměř na konci a času tak moc nebylo.
Co se týče anime samotného, byla to opět jedna absurdnost za druhou. Nicméně, na rovinu přiznávám, že mě to bavilo daleko více než zmiňovaný Sakamoto. Seriál si totiž mohl dovolit téměř vše - korupci, klonování, organizaci hrdinů, přerostlého krtka, nálet mimozemšťanů... A vůbec to nebylo divné. A to opravdu obdivuji. Zároveň bylo docela překvapující, že i přesto, jak komicky to působilo, bylo to zároveň velmi drastické. V žádném komediálním seriálu totiž nenajdete tolik vnitřností, krve a vyrvaných očí jako právě zde.
Kolem a kolem, pokud si chcete trochu odpočinout, moc nepřemýšlet a dobře se bavit, seriál doporučuji

Hudba: Velkým plusem. Lehce ukřičený opening s názvem THE HERO!! od JAM Project opěvující perfektního hrdinu je něco, co prostě nezapomenete. Ending s písní od Hiroko Moriguchi a dlouhým jménem Hoshi yori Saki ni Mitsukete Ageru není něco, co by se mi líbilo a upřímně si z toho většina lidí dělá srandu, že by přesně toto zpíval Genos Saitamovi. Nicméně se určitě najdou lidé, které chytne za srdce. Kulisové písně jsou opravdu dokonalé. Za největší zmínku asi stojí Seigi Shikkou,The Cyborg Fights, Kowa, Crisis, Sorrow, Violent Acts (který zní podobně jako Eye of Tiger), ale i třeba CGHG. Je zde opravdu velký výběr a napsala bych sem každou druhou
Grafika: Není nejobvyklejší, ale nepůsobí ani nijak nově. Mnoho scén je využíváno jako meme a gify. Perfektně dokresluje celou komediální, ale i brutální stránku anime.

Koe no Katachi (AMV)

1. června 2017 v 17:25 | Suki-chan