Yuri!!! on Ice (Recenze)

2. ledna 2017 v 21:23 | Suki-chan

Anglický název: Yuri!! on Ice
Rok vydání: 2016
Žánr: Bishounen, Drama, Komedie, Sportovní

Yuuri Katsuki, jeden z nadějných japonských krasobruslařů, je po řadě svých neúspěších natolik zničen, že opustí trenéra a vrací se do svého rodného města. Zde se uzavře před světem do rodinných lázní a začne se přejídat svým milovaným jídlem. Svou lásku ke krasobruslení neztratil, nicméně nevidí cestu, jak se dostat zpět na vrchol. Tu mu ukáže Victor Nikiforov, ruský pětinásobný světový vítěz v krasobruslení, který se po zhlédnutí videa, kde ho Yuuri mistrovsky napodobí, rozhodne, že mu bude dělat trenéra. Victor tak odchází z týmu, což se však mnohým lidem nelíbí. Jedním z nich je i Yuri Plisetsky, vycházející hvězda ruského týmu, který se rozhodne přivést Victora zpět.

Další z tématických anime, která se snažím zoufale přehlížet a ohlížet se po něčem, co by mě ohromilo. Bohužel (Bohudík?) i mě někdy poklepe na rameno paní "Nemámnacokoukat", která mě dokope k prvnímu anime, které vidím. Yuri!! (myslím, že by to mělo být spíše "Yuuri", ale skladba, na kterou tančí hlavní hrdina, má v názvu pouze "Yuri") on Ice má velmi slibný začátek. Zdeprimovaná začínající a také brzy končící krasobruslařská hvězda neví, co se svým životem dělat. A pak se zjeví jeho idol, který byl zřejmě pouze znuděný a tak se rozhodne, že pod jeho vedením získá hlavní hrdina zlatou medaili na Grand Prix.
Bohužel, poté přichází pár "ale". Jedním z nich je, že po čase se jedno a to samé vystoupení opravdu omrzí. To nedokáže zachránit ani trochu jiné vystoupení, které se ale také opakuje. Ve výsledku hlavní postavy nechcete vidět bruslit, protože je to pořád to samé. Stejný osud pak postihl i zbytek postav, které se dostaly dál. Dále tu máme vztah mezi hlavními hrdiny - Victorem a Yurim. Yaoi fanynky jásají, jiní si kryjí oči. Upřímně jsem viděla spoustu romantičtějších scén a mnohem lepších párů. Tady se z hezkých chlapců snaží vytřískat něco, co se mi tam moc nelíbí a to nemám nic proti yaoi. Jeden uhlazený hlupák, který občas plácne něco "sexy" s naivním hlupákem. Sorry, ale na shounen ai to povýším, až tam padne alespoň ten polibek (Nesnažte se mě obalamutit nějakým prohlášením nebo neukázanými scénami.) Na závěr mi dělal "problém" ten zženštělý Švýcar. Bože, co to bylo??
Pozitivy byly - hudba, český krasobruslista (velká pocta) a fakt, že i přes všechny možné věci, co se udály mezi postavami, nemůžete na konci ani jednoho nesnášet nebo mu nefandit. Dalším velkým kladem bylo i to, že anime nedělá z postav nějaké úžasné bytosti - pády a přešlapy jsou zde normální a o to víc doufáte, že tentokrát ten Salchow dá tak, jak ho chtěl.

Hudba: Opening svojí děsivou angličtinou nazpíval Dean Fujioka a i přesto, že to bylo tak šílené, nenašla jsem sílu ho přeskočit - bylo v tom přeci jen něco kouzelného. Název skladby je History Maker a kdo si ho chce poslechnout v lepší angličtině by měl zabrousit na youtube, protože s covery na tuto píseň se roztrhl pytel. Ending se mi zdál o poznání lepší, více veselý a skvěle dokreslený grafickým zpracováním. Jeho název je You Only Live Once a za jeho vznikem stojí YURI!!! on ICE feat. w.hatano.
Grafika: Velmi povedená, každý pohyb byl velmi dobře vykreslený. Škoda jen, že se sestavy víceméně opakovaly, občas přišla nějaká obměna, ale stále se koukalo na to samé.