Kenpuu Denki Berserk (Recenze)

7. srpna 2016 v 16:58 | Suki-chan
Anglický název: Berserk
Rok vydání: 1997
Počet epizod: 25×24 min
Žánr: Akční, Drama, Fantasy, Horor

"Čím jasněji světlo září, tím temnější stín poblíž roste."

Království Midland vede už stoletou válku s říší Chuder. Mladý Guts je nájemný žoldák, který sebou nosí meč velikosti sebe samého a putuje od bitvy k bitvě. V jedné z nich si ho však všimne Griffith, velitel kumpánie Jestřába, která bojuje na straně Midlandu. Guts se i přes počáteční nesouhlas stává jejich členem a pravou rukou Griffitha, který si chce splnit svůj sen - stát se králem.

Všimla jsem si, že se vydává druhá série, která mě velmi zaujala. Nechtěla jsem však koukat na něco, co je evidentním pokračováním první řady. A tak jsem musela začít od začátku...
Zpočátku mě seriál příliš nebral. Samá bitva, samá krev, pořád lidé přepulení vejpůl. Po pár epizodách jsem však začala opravdu s nadšením sledovat, jak se celý děj spolu s postavami vyvíjí.
Co se postav týče, nevyskytoval se nikdo, kdo by mi vadil, což je velmi pozoruhodné. Ano, stále jsem si říkala, že mi na tom Grifftihovi něco nehraje a mé obavy se prohloubily v sedmém díle, kdy jsem už jen sledovala, jak se mi postava zošklivuje čím dál víc, však stále se to nedostala na hranici nesnášenlivosti (Spoiler - za to mohly poslední díly, Fuck you Griffith - Konec spoileru) Co se Gutse týče, trochu ňouma, kterému tam stále servírují, že se umí jen ohánět mečem. Casca byla jediná žena v celém oddílu, nemohu ji vynechat a tak musím pouze říct, že vzhledem k obdivu ke Griffithovi a tomu, že byla zvyklá, že je druhá nejlepší, jsem byla velmi spokojená s jejím vývojem. Judeau, Pippin a Rickert byli také moji oblíbenci.
Bolestnou ránou pro mě byl konec. Myslím, že mužští fanoušci dovolí, ale stejně jako je povoleno plakat u Terminátora, tak i Berserk by neměl být vyjímkou (Spoiler - opět "Fuck you Griffith" - Konec spoileru).

Hudba: Začnu tedy klasicky, openingem. Je téměř legrační, že čím starší anime, tím je větší šance, že opening i ending bude anglicky. Píseň s názvem Tell Me Why od Penpals, se zdá s postupujícím dějem stále více ironický, až jsem si říkala, proč si ho při poslední epizodě nemohli odpustit... Ending se jmenuje Waiting so Long a pocházející od Silver Fins. Mnohem klidnější než opening, ale nebyl to vyloženě můj styl. Nyní se dostaneme k asi mé nejoblíbenější části - OST. Musím upozornit na skladby Behelit, Gatsu a Forces. Behelit je jemná, stále se dokola opakující melodie, která však navozuje více a více neklidný dojem. Gatsu se v průběhu seriálu ukazuje jako píseň doprovázející důležitá rozhodnutí v Gutsově životě, tak i jeho okamžiky s přáteli a Cascou. Je opět jemná, ale velmi příjemná, vážně jsem si ji zamilovala. A perličkou na konec je Forces - veselá, bojovná, slibující pár rozsekaných těl a vítěztví.
Grafika: Ano, jde na ni vidět zub času, ale sebelepší grafika není zárukou kvality děje. Člověk si dokáže přivyknout a neohrnovat nad ní nos.