Kuragehime (Recenze)

3. prosince 2015 v 23:22 | Suki-chan
Anglický název: Princess Jellyfish
Rok vydání: 2010
Počet epizod: 11×25 min
Žánr: Komedie, Romantika

Tsukimi Kurashita přišla jako malá o svoji maminku, je velká milovnice medúz a ačkoliv se vedle mužů a krásných žen cítí více než nesvá, přestěhovala se do hlavního města Japonska, Tokia, za prací ilustrátorky. A protože je taková jaká je, žije v Amamomizukan, domě ve kterém žijí podobné ženy a dívky, které mají také své speciální zájmy a také jsou na tom ve vztazích k ostatním cizím lidem jako Tsukimi. Tyto dívky tráví celý den pouze v budově a ven vychází převážně pro jídlo nebo, když musí získat něco, co jim chybí do sbírky. Pro všechny platí stejné pravidlo - Za žádnou cenu sem nepřivést muže.
Jednoho večera Tsukimi prochází kolem zverimexu ve kterém je v akvárium umístěná medúza. K této medúzce je však přidána ještě jedna, která svou přítomnosti této ubližuje. A ačkoliv Tsukimi varuje prodejce, okamžitě ji vyhodí z obchodu. Toho si také všimne krásná dívka, která medúzku koupí a spolu s Tsukimi odejdou do Amamizukanu, kde tato krásná dívka okamžitě usne. Jaké je pro Tsukimi překvapení, když najednou v jejím pokoji spí chlapec, který má paruky, dívčí oblečení i vycpaná prsa pouze pro zábavu a chce se s ní a dalšími obyvatelkami budovy kamarádit?? Nicméně se žádná z nich nesmí za žádnou cenu dozvědět, že je muž, protože by to bylo jisté opuštění Amamizukanu...

Tohle anime se mi zalíbilo již před dvěma lety, nicméně tehdy jsem nemohla bohužel najít žádné pěkné a hezky načasované titulky (posouvat titulky o pět minut není zas taková sranda, když to umíte pouze přes přehrávač, který to posouvá o 0,5 vteřiny), takže jsem to po třech dílech vzdala. Nyní jsem konečně objevila překlad a anime jsem během chvilky shlédla.
Velice ujeté, střelené anime s postavami, které mají své vlastní úchylky a spíše se za ně nestydí. Od poloviny seriálu jde o zachránění Amamizukanu před demolicí. Bohužel, nějaký vztah mezi Kuranosukem (transvestita) a Tsukimi je na třetí úrovni z deseti, protože se mezi nimi nedočkáme příliš velkého vývoje.
Děj nás nezavede moc daleko a vzhledem k tomu, že druhá série zřejmě nebude, pro ty, kteří chtějí vidět, jak příběh dopadne, existuje i manga.
Co mi tohle anime dalo: Panicem můžeš být i při vysokém platu. Převlékání se za francouzkou lolitu může být zábava. Síla make-upu je velmi vysoká. A nakonec... Každá krásná holka nemusí být holka.

Hudba: Hudba v anime je... Taková zajímavá. Opening je podobně ujetý jako celý příběh. Jeho název je Koko Dake no Hanashi od Chatmonchy. Píseň je veselá, hrává a stejně střelená jako všechno v medúzí princezně, hodí se k ději, nicméně to není nic, co bych si normálně pouštěla. Ending je trochu někde jinde, vlastně je veselý, ale i romantický. Je nazpívaný Sambomaster a píseň se jmenuje Kimi no Kirei ni Kizuite Okure. Tohle si vážně sama od sebe nepustím, ačkoliv pro mě nebyla nijak iritující.
Grafika: Znám anime, která jsou na tom kresbou daleko lépe, nicméně zřejmě touhle grafikou dodali postavám ošklivější (dvě až tři postavy jsou výjimkou) vzhled. I přesto to nekazí celkový dojem a Kuranosukeho vidíme daleko krásnějšího. Malá medúzka, která se objevuje ve scénách typu "Na co se nikdy sesterstva neptat" je moc roztomilá :3

No Game No Life [AMV] Remember The Name

2. prosince 2015 v 22:25 | Suki-chan
No Game No Life je příjemné anime pro zpestření, které se vyplatí vidět. Přece jen, zřejmě bude druhá série *_*