Noragami (Recenze)

17. října 2015 v 21:59 | Suki-chan
Anglický název: Noragami
Rok vydání: 2014
Žánr: Akční, Démoni & Magie, Komedie

Yato vypadá jako dospívající teeneger, nicméně je už několik set let starý bůh. Jeho život však není příliš božský - přespává venku, dělá různé domací práce a také ničí Fantomy, démony svým Posvátným pokladem. Dalo by se říct, že na to, jak žije, má velký sen a to, být nejlepší mezi bohy a vybudovat velkou svatyni, kam ho bude 120 miliónů lidí chodit uctívat.
Jednoho dne ho však Posvátný poklad, Tomone, opustí, protože už nedokáže vydržet tento způsob života. Yato se tak dostává do úzkých, protože beze zbraně se musí Fantomům obloukem vyhýbat. V tu chvíli mu také přichází práce a to, najít zatoulaného kocoura.
Hiyori Iki se právě s kamarádkami vrací ze školy, když spatří Yata, který za vidinou nějaké odměny vběhne do silnice pro kočku. V tu chvíli za ním vyrazí i Hiyori a odstrčí Yata na stranu, protože projíždí autobus. Ona sama však není tak rychlá a autobus ji srazí. V tu chvíli nastává problém - zatímco tělo leží na silnici, její duše dává Yatovi kázání. A tím se jejich osudy propojují...

Musím říct, že anime mě docela zklamalo. Čekala jsem trochu víc akce, trochu víc krve a možná i méně střeleného hrdinu. No... V anime se sice pořád něco dělo, což nikomu neberu, ale nedělo se to, co jsem očekávala. Většina postav mě lehce iritovala, což mi sledování Noragami moc nezpříjemnilo. Ovšem musím uznat, že od dobré půlky to začíná nabírat na otáčkách a opravdu to téměř vypadá, že postavy dospěli a akce je zde také mnohem víc.
Také sem však dopíši, že na psaní této recenze jsem se odhodlávala už dobrých šest měsíců a až nyní jsem nabrala dostat sil, abych Noragami zkazila hodnocení. Pokud tedy do toho půjdete jako já a čekat něco jiného, nebudete spokojeni. Pokud budete čekat pohodové anime, které se hodí jako večerníček na dobrou noc, máte dobrý výběr.

Hudba: Velké plus anime. Opening i ending mě vždy zarazil, což znamená, že jsem si raději 10x pustila úvodní znělku než samotné anime. Ta se jmenuje Goya no Machiawase a nazpívala ho skupina Hello Sleepwalkers. Ta písnička je úžasná! Stejný názor mám i na ending se jménem Heart Realize od zpěvačky se jménem Tia. Co se týká kulisových písní, vyhrává Noratan, Misogi, Lurk in the Dark a Shadow Dancing.
Grafika: Nebyla špatná, hezky se sledovala. Postava Yukiho byla tak kawaii!