No Game, No Life (Recenze)

4. května 2015 v 14:31 | Suki-chan
Anglický název: No Game, No Life
Rok vydání: 2O14
Počet epizod: 12×23 min
Žánr: Dobrodružství, Ecchi, Fantasy, Komedie, Magie & Démoni

"V tomto světě je všechno rozhodováno 10 zákony:
1) Všechny vraždy, války a loupeže jsou v tomto světě zakázané. 2) Všechny konflikty v tomto světě se řeší skrz hry. 3) Každý hráč ve hře vsází něco, co považuje za rovnocenné. 4) Pokud to není proti třetímu pravidlu, to, co vsadí a pravidla hry budou záležet jen na hráčích. 5) Vyzvaná skupina má právo rozhodnout o pravidlách hry. 6) Všechny položky z dohody musí být dodržené. 7) Konflikt mezi skupinami bude rozsouzený mezi určenými reprezentanty s absolutní pravomocí. 8) Když jste chyceni při podvádění během hry, znamená to vaši okamžitou prohru. 9) Ve jménu Boha, předcházející pravidla nemůžou být nikdy změněna. 10) Pojďme se všichni dobře bavit během hraní!"

Sourozenci Shiro a Sora tráví celé dny hraním počítačových her a onlinovek ve kterých jsou celosvětově uznávaní a známí pod přezdívkou Blank. Nicméně jejich skutečný život je pro ně špatnou a nesmyslnou hrou ve které pouze přežívají a ze které by rádi unikli. Když jim příjde e-mailem zpráva, ve které je otázka "Cítili jste se někdy, že jste se narodili do nesprávného světa"? Jejich odpověď je jasná. Náhle se však přesunou do pro ně zcela neznámého a přesto vysněného světa - Disboard - ve kterém se vše řídí pouze prohrou a výhrou ve hře. Přesunul je sem bůh tohoto světa, Tet, který jim vysvětlí pravidla a pak zmizí. Jak však později zjišťují, svět je rozdělen mezi 16 ras z nichž ta, která je nejvíce podobná lidem, je na pokraji konce. Imanity jsou totiž jediná rasa, která nedokáže využívat magii a jejich král prohrál většinu území. Proto Imanitům zůstalo pouze jediné město a po smrti krále se o tuto pozici koná turnaj...

Seriál mě dost chytil hned od začátku. Velmi chytré, zábavné, střelené, potrhlé... Co víc k tomu říct?? Je to jednoduše jedno z velmi oblíbených anime, kterému jsem se snažila vyhnout a i přesto jsem k němu nějakým záhadným způsobem došla (hrozně jsem se nudila).
Co se postav týče, iritovala mě většina ženských postav, ale zároveň byly v některých scénách nepostradatelné a vážně super. V mém srdci ale vládne jednoznačně Shiro - dokonalá kráska s neuvěřitelným mozkem (Sorův a můj názor).
Už v půlce seriálu mi bylo jasné, že tahle série asi není celá manga a docela mě zamrzelo, že není pokračování. Avšak, četla jsem, že v roce 2016 by měla vyjít druhá řada. Pokud to není žádný blud, přeju si, aby půl rok utekl jako voda!

Hudba: Hudba je krásným doplňkem, který by se rozhodně neměl vynechat. Nejvíce mě zaujal opening This Game od Konomi Suzuki. Její hlas se mi zdál povědomý a přišla jsem i na to proč - nazpívala opening k Tasogore Otome X Amnesia! Co se ovšem endingu týče, nezabodoval tolik, jak asi měl. Má však velmi hezký název Oracion a nazpívala ho zpěvačka Ai Kayana. Z OST bych se zmínila o The Kings Plan, který se dá ale najít i jako All of You is All of Me.
Grafika: Hezká, ale dost barevná. V některých chvílích se to hodilo, ale jindy to bilo do očí.

Hal (Recenze)

1. května 2015 v 0:00 | Suki-chan

Český název: HAL
Originální název: HAL
Autor: Aoi Makino
Počet stran: 176

Krásná tvář, výborná studentka, vždy perfektní výkon. Před dokonalou Šizukou se jednoho dne objeví anděl smrti Hal! Zažehne temná síla, kterou Šizuce nabídne, plamen jejich nejčernějších přání? A jakou cenu bude muset zaplatit, pokud jeho nabídku příjme? Temná fantasy manga, od které nedokážete odtrhnout oči... (oficiální text distributora)

Obsah kapitol:

Hal
Duha sedm let poté
Anděl loučení
Modrá křídla

Nenechte se zmást textem distributora, příběh, který vám byl řečen je jenom první kapitola z této knížky! Jinak se zde setkáme s příběhem o dvojici, která si prošla šikanou, ale jeden byl obětí a druhý útočníkem, ve třetí povídce zjistíme něco o školním systému kast a jak je snadné se z první kasty dostat až na dno, nicméně by toto láska řešit neměla. A v poslední se řeší dětské hvězdy a jejich trápení. Celkově jsou to velmi zajímavé příběhy o tématech, která se nikde téměř neobjevují.
Doporučuji si ji koupit!